Skip to main content
مقاله ها

هزینه بازسازی آپارتمان

By جولای 17, 2024سپتامبر 18th, 20242 Comments

بررسی بودجه مورد نیاز و هزینه بازسازی آپارتمان

هزینه بازسازی آپارتمان در بهار 1403(برآورد هزینه بازسازی خانه در سال 1403)

پارامترهای موثر در محاسبه هزینه بازسازی آپارتمان (راهنمای خرید آپارتمان قدیمی)

  • مساحت آپارتمان
  • سن بنا
  • میزان تغییرات موردنظر مشتری
  • وضع موجود زیرساخت ها و تاسیسات
  • سطح بازسازی
  • زمان بازسازی
  • لوکیشن آپارتمان

به طور کلی بهتر است به عنوان مشتری بودجه موجود خود را به تیم بازسازی اعلام نماید. در این صورت طراحی بر مبنای این بودجه صورت خواهد گرفت و در انتخاب متریال و پیمانکاران دقت بیشتری صرف خواهد شد. البته معمولا مشتری نگرانیهای به جایی بابت نحوه صرف این بودجه توسط تیم بازسازی دارد. بهتر است با نظارت درست در طول پروسه بازسازی مشتری از نحوه هزینه کرد در پروژه آگاه شود و رابطه ای شفاف و بر مبنای صداقت در دو طرف مشتری و تیم بازسازی وجود داشته باشد.

محاسبه هزینه بازسازی آپارتمان نیاز به بررسی کامل و تهیه نقشه های اجرایی بازسازی خواهد داشت تا بتوان به تقریب خوبی راجع به قیمت بازسازی رسید.

مساحت آپارتمان

بدیهی است مساحت آپارتمان تاثیر مستقیم بر بودجه مورد نیاز بازسازی خواهد داشت. اما نگران نباشید! این موضوع با کنترل میزان تغییرات قابل کنترل خواهد بود.

در مورد پارامترهایی مانند پوشش کف ساختمان قطعا مساحت تاثیر گذار خواهد بود. ولی در موارد زیادی می توان از تغییر های غیر ضروری اجتناب کرد.

سن بنا

ساختمان قدیمی تر در مواردی مانند تاسیسات قطعا نیاز به صرف هزینه بیشتری خواهد داشت. همچنین احتمالا نشستهای سازه قدیمی در طول زمان نیاز به اصلاحات بیشتری به پروژه بازسازی تحمیل خواهد کرد. اما اشتباه نکنید! در بسیاری از مواقع بناهای قدیمی یادگار ماندگار دوران طلایی معماری ایرانی هستند. پلانهای جذاب، متریال اصیل و تزیینات به اندازه در بسیاری از این خانه ها هنوز حضور پررنگی دارند.

در آپارتمان های جدید در صورتی که توسط سازنده معتبر و دارای صلاحیت فنی ساخته شده باشند، معمولا زیرساختها اوضاع بهتری دارند. ولی غالب ساختمان های نوساز با فرهنگ بساز بفروشی حاکم صرفا بر روی سود اقتصادی تمرکز کرده اند و به کیفیت فضای زندگی توجه چندانی نکرده اند.

در این آپارتمانها معمولا برای رسیدن به کیفیتی متفاوت برای زندگی نیاز به ایجاد تغییرات در پلان و نیز تغییر در پوشش نهایی (فینیشینگ متریال) ضروری به نظر می رسد.

میزان تغییرات موردنظر مشتری

قطعا حجم تغییرات با نظر مشتری تاثیر مستقیم در هزینه بازسازی خواهد داشت. در این موارد بهتر است طی جلسات توجیهی در زمان طراحی به رویکردی منطقی در این مورد رسید. لزوما تغییرات زیاد به جلب نظر مشتری نخواهد انجامید. همچنین مقاومت در برابر خواسته های مشتری باعث نا امیدی و سرخوردگی خواهد شد.

ارایه آلترناتیوهای مختلف در طراحی کمک شایانی به مشتری برای گرفتن تصمیم نهایی خواهد کرد.

وضع موجود زیرساختها و تاسیسات

اعمال هزینه در ساختمانی که سازه ای ناپایدار و رو به افول دارد قطعا منطقی نیست. در نظر داشته باشید در پروژه های آپارتمانی معمولا امکان انجام اصلاحات سازه ای تقریبا ناممکن است.

تاسیسات مکانیکی و همچنین ایزولاسیون رطوبتی باید به دقت بررسی شوند. معمولا در ساختمانهایی با سن بیشتر از 20 سال از لوله های فلزی برای آبرسانی و لوله های چدنی برای فاضلاب استفاده شده اند. این تاسیسات قطعا با گذشت زمان دچار فرسایش شده اند و حتی اگر در زمان بازسازی دچار آسیب و نشت نیستند بهتر است تغییر کنند. چون امکان دارد فردای تحویل پروژه مشکلات عدیده ای ایجاد کنند.

ظرفیت و کارایی سیستم تهویه و گرمایش باید توسط مهندس تاسیسات بررسی شود. تصور کنید در خانه ای شیک و مدرن نشسته اید و از سرمای زمستان به خود می لرزید. پس در این مورد صرفه جویی و اهمال نکنید.

معمولا اصلاح تاسیسات الکتریکی در تغییرات در نورپردازی خلاصه می شود. ولی سیم کشی ساختمان باید به دقت بررسی شد. خطرات آتش سوزی و نیز آسیب به وسایل بعضا گران قیمت الکتریکی ممکن است به خاطر مشکلات سیم کشی ساختمان رخ دهد.

با توجه به نوسانات برق استفاده از سیستم های ثابت کننده جریان برق پیشنهاد می شود.

سطح بازسازی

سطح سلیقه مشتری و نیز نظرات طراح معمار باید با توجه به بودجه هماهنگی داشته باشند. لزوما استفاده از متریال و مصالح گران قیمت راهکار خوبی برای بازسازی آپارتمان نیستند. بهتر است با توجه به آلترناتیوهای طراحی شده برآورد های دقیقی به مشتری ارایه شود تا بهترین انتخاب با توجه به سلیقه و سطح بودجه انجام شود.

یک شومینه قدیمی غیر قابل استفاده می تواند توسط تیم بازسازی زبده و ماهر به یک عنصر پررنگ دکوراتیو در طراحی داخلی یک ویلا تبدیل شود.

زمان بازسازی

بعضا سفارش ساخت و خرید برخی از آیتمها به خصوص اقلام چوبی مانند کابینت آشپزخانه برای زمانهای کوتاه و فورس ماژور نیاز به صرف هزینه های بیشتری خواهد داشت. مثل ضرب المثل قدیمی “پول حلال مشکلاته” اینجا هم محدودیتهای زمانی بعضا با صرف هزینه های بیشتر قابل حل خواهند بود.

همچنین اجرای بازسازی در زمانهایی مانند انتهای سال به دلیل تراکم کاری پر هزینه تر خواهد بود.

لوکیشن بازسازی

قیمت آپارتمان و لوکیشن پروژه در قیمت مصالح تاثیر به سزایی نخواهند داشت. ولی غالبا هزینه دستمزد پیمانکاران مختلف در محله ای گرانتر و لوکس تر بیشتر از جاهای دیگر خواهد بود. پس در قیمت بازسازی تاثیرگذار خواهد  بود

 

در این لینک ویدیوی مربوط به بازسازی خانه ای در فرمانیه تهران را مشاهده بفرمایید.

محاسبه هزینه بازسازی خانه در سال 1403

با توجه به توضیحات فوق واضح است که هزینه دقیقی برای بازسازی آپارتمان نمی توان برآورد کرد. ولی تقریبا می توان گفت برای هر متر مربع حداقل هزینه ای که باعث ایجاد تغییرات چشمگیر و جذاب خواهد شد معادل 5 میلیون تومان می باشد. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با تماس با این شرکت در اسرع وقت از خدمات بازدید و مشاوره رایگان تخصصی بازسازی بهره مند شوید.

همچنین اطلاعات بیشتری در زمینه بازسازی را می توانید در  مقاله نکات بازسازی آپارتمان مطالعه کنید.

2 Comments

  • Reza Bagheri گفت:

    هزینه بازسازی جدا با متری 5 تومن عملیه؟ یعنی خونه 150 متری رو با 750 تومن شما تحویل میدین؟

    • admin گفت:

      سپاس از نظر شما، در مقاله تاکید شده قیمت بازسازی پس از طراحی قابل محاسبه هست. این عدد مینی موم هزینه بازسازی هست برای رسیدن به یک تغییر ملموس و جذاب.

نظر خود را بنویسید

× Whatsapp